Sterke punten Greenlift Berkvens Greenhouse Mobility

  • oktober 2018
Do you want to read more about us?
Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief om vaker van ons te horen!

Oppervlakte behandeling staal.

Al het staal wordt gezandstraald en daarna voorzien van twee lagen poedercoating.

Zandstralen is van belang om de walslaag van het staal te breken en/of te verwijderen.
Ook zullen scherpe randen afgerond worden. Door het zandstralen kan er, anders als wanneer het staal gereinigd wordt in een zuur-bad, direct op het staal gecoat worden.
Hierdoor kan er geen roest optreden tussen de walslaag (waar normaal gesproken de coating op zit) en het staal

Poedercoat, er is gekozen om het staal van een eerste primer poedercoat te voorzien en daarna een, en ook op langere termijn goed te reinigen gladde finish-coating.

Schaarframe

De bij elk scharnier punt aangebrachte zelf smerende teflon lagering, zorgt voor een duurzame en ook op de lange termijn voor een stabiele verbinding. Al het koker materiaal is minimaal 3 mm dik.

De hefcilinder is dusdanig gepositioneerd dat er ook in de laagste stand nog een hoek t.o.v. het schaarframe overblijft hierdoor wordt in de laagste stand nog altijd een zeer acceptabel hefvermogen bereikt.

Hefcilinder

De hefcilinder is voorzien van een valbreukbeveiliging. Bij het wegvallen van de oliedruk zal het platform niet abrupt naar beneden kunnen vallen.

De hefcilinder is voorzien van een druk-gecompenseerde smoring. Hierdoor zal er altijd ongeacht de platform last altijd een constante daalsnelheid zijn.

Ophefsysteem

Het ophefsysteem beweegt de wagen in het verlengde van het pijp-rail systeem. Hierdoor blijft de wagen wanneer deze in de juiste positie voor de “buis” geplaatst is ook na het zakken in de juiste positie staan, en direct klaar om de “buis” op te rijden.

De ophefcilinder werkt in beide richtingen. Dwz ook het “intrekken” van de ophefwielen gebeurd middels oliedruk. Hierdoor zal de wagen nooit in storing vallen door een melding dat de ophefwielen nog niet ingetrokken zijn door een slap geworden veer oid.

Het systeem is voorzien van zware kwaliteit wielen, 2 stuks zwenk en 2 stuks vast, deze zijn dusdanig gepositioneerd zodat de Greenlift erg soepel verplaatst kan worden.

Wielen

De wielsets (aandrijf- en meelooprollen) op een Berkvens Greenlift zijn altijd van:

Dikwandig staal (5 mm) voor het gebruik op het buisrail systeem.

Voorzien van een 40 mm Continental rubber band voor betonpad gebruik, beschermd middels een hielbescherming. Deze band zal ook op de langere termijn zijn eigenschappen behouden en niet “uitdrogen” waardoor er eenvoudig stukken uit kunnen breken. Deze band veert soepel in maar veert ook weer krachtig uit zodat de rolweerstand altijd gering blijft.

Massieve assen met de lagering aan de buitenzijden voor extra stabiliteit.
De positie van de wiellagers heeft ook als voordeel dat er een minimale ophoping van touw e.d. zal ontstaan.

Aandrijfmotor

De Berkvens Greenlift is altijd voorzien van een speciaal voor Berkvens ontwikkelde zeer krachtige 450 Watt 24 volt elektro motor.

Deze motor heeft ook bij een erg lage snelheid (95% van het gebruik) nog altijd een zeer hoog toerental. Hierdoor zal de wagen nooit stoppen maar altijd de gekozen rijsnelheid blijven volgen ook als er vervuiling of lasnaden gepasseerd moeten worden.
Ook blijft hierdoor het energie verbruik laag.

Een zeer zware en probleemloze aandrijfketting zorgt voor de overbrenging naar de aandrijfrol.

Voetpedaal

Het door Berkvens zelf ontworpen voetpedaal zal u nooit in de steek laten.

Duizenden geïnstalleerd en heeft haar betrouwbaarheid door de jaren inmiddels bewezen.

Elektronica

Berkvens kiest bewust voor zeer eenvoudige elektronica. Met, op kwaliteit gekozen waterbestendige componenten van bijvoorbeeld “Schneider-Telemecanique” welke doorgaans overal te verkrijgen zijn. de Curtis motor regelaar is de enige “print” geïnstalleerd. Al de overige elektro is “mechanisch” ontworpen en indien nodig eenvoudig met een schroevendraaier uitwisselbaar.

Vanaf de kunststof besturingskast (onder in het frame) gaat er een ononderbroken kabel naar het bedieningspaneel.

De gebruikte bekabeling is van bewezen kwaliteit op buigzaamheid en duurzaamheid.

De kunststof besturingskasten zijn bewust van kunststof ivm geringe condensvorming.

Contact

Wil jij meer informatie over Berkvens onze producten of wellicht dit nieuwsitem? Neem dan contact op met ons.

Stel een vraag

Solliciteer direct en stuur je CV met motivatie naar personeelszaken@berkvensgm.nl. We bekijken je sollicitatie zorgvuldig en binnen 2 weken weet je of we je uitnodigen voor een gesprek. Voor vragen kun je contact opnemen met Eric Voogt via bovenstaand e-mail adres of bel naar 0493-670 087.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Nieuwsarchief

  • NNovember 2020
  • NOktober 2018
  • NSeptember 2014